Nadležnosti

Uprava za javne nabavke je posebna organizacija koja vrši nadzor nad primenom ovog zakona, donosi podzakonske akte i obavlja stručne poslove u oblasti javnih nabavki, prati sprovođenje postupaka javnih nabavki, kontroliše primenu pojedinih postupaka, upravlja Portalom javnih nabavki, priprema izveštaje o javnim nabavkama, predlaže mere za unapređenje sistema javnih nabavki, pruža stručnu pomoć naručiocima i ponuđačima, doprinosi stvaranju uslova za ekonomičnu, efikasnu i transparentnu upotrebu javnih sredstava u postupku javne nabavke.

Na rad i organizaciju Uprave za javne nabavke primenjuju se propisi o državnoj upravi, ako ovim zakonom nije drugačije određeno.

Uprava za javne nabavke obavlja sledeće poslove:

  1. vrši nadzor nad primenom ovog zakona;
  2. donosi podzakonske akte u oblasti javnih nabavki;
  3. učestvuje u pripremi propisa u oblasti javnih nabavki;
  4. daje mišljenje o tumačenju i primeni odredbi ovog zakona;
  5. ispituje ispunjenost uslova za sprovođenje pregovaračkog postupka iz člana 36. ovog zakona i konkurentnog dijaloga;
  6. predlaže Vladi spisak naručilaca, prema podacima iz izveštaja i evidencija o javnim nabavkama koje poseduje;
  7. (brisana)
  8. imenuje građanskog nadzornika;
  9. sačinjava modele okvirnih sporazuma;
  10. (brisana)
  11. propisuje standardne obrasce oglasa o javnim nabavkama;
  12. (brisana)
  13. propisuje način vođenja evidencije i sačinjavanja izveštaja o javnim nabavkama;
  14. sačinjava tromesečni i godišnji izveštaj o javnim nabavkama;
  15. propisuje način i program stručnog osposobljavanja i način polaganja stručnog ispita za službenika za javne nabavke i vodi registar službenika za javne nabavke;
  16. upravlja Portalom javnih nabavki;
  17. preduzima mere radi razvoja i unapređenja sistema javnih nabavki;
  18. podnosi zahtev za zaštitu prava;
  19. obaveštava Državnu revizorsku instituciju i budžetsku inspekciju kada utvrdi nepravilnosti u sprovođenju postupaka javnih nabavki i dostavljanju izveštaja o javnim nabavkama;
  20. pokreće prekršajni postupak kada na bilo koji način sazna da je učinjena povreda ovog zakona koja može biti osnov prekršajne odgovornosti;
  21. pokreće postupak za utvrđivanje ništavosti ugovora o javnoj nabavci;
  22. priprema modele odluka i drugih akata koje naručilac donosi u postupku javne nabavke;
  23. prikuplja statističke i druge podatke o sprovedenim postupcima, zaključenim ugovorima o javnim nabavkama i o efikasnosti sistema javnih nabavki u celini;
  24. objavljuje i distribuira odgovarajuću stručnu literaturu;
  25. prikuplja informacije o javnim nabavkama u drugim državama;
  26. priprema planove i normativne akte i uz saglasnost Vlade preduzima druge aktivnosti u vezi sa pregovorima o pristupanju Evropskoj uniji, u oblasti javnih nabavki;
  27. sarađuje sa stranim institucijama i stručnjacima iz oblasti javnih nabavki;
  28. sarađuje sa drugim državnim organima i organizacijama, organima teritorijalne autonomije i lokalne samouprave;
  29. obavlja druge poslove u skladu sa zakonom.

U vršenju nadzora Uprave za javne nabavke nad primenom ovog zakona svi državni organi i organizacije, službe i organi teritorijalne autonomije i lokalne samouprave, naručioci i ponuđači, odnosno podnosioci prijava, dužni su da dostave Upravi za javne nabavke tražene informacije i dokumente koji su u njihovom posedu ili pod njihovom kontrolom, u roku koji odredi Uprava za javne nabavke.

Uprava za javne nabavke podnosi poseban godišnji izveštaj o sprovedenom nadzoru nad primenom ovog zakona Vladi i odboru Narodne skupštine nadležnom za finansije, do 30. aprila tekuće godine za prethodnu godinu.

The development of this website was made possible by the support of the Project: EuropeAid/137117/IH/SER/RS, Support for further improvement of Public Procurement system in Serbia, IPA 2013.

Razvoj ovog sajta omogućen je uz podršku Projekta: EuropeAid/137117/IH/SER/RS, Podrška daljem unapređenju sistema javnih nabavki u Srbiji, IPA 2013