Надлежности

Канцеларија за јавне набавке је посебна организација која обавља стручне послове у области јавних набавки,  врши надзор над применом прописа о јавним набавкама, доноси подзаконске акте, прати спровођење поступака јавних набавки, контролише примену појединих поступака, управља Порталом јавних набавки, припрема извештаје о јавним набавкама, предлаже мере за унапређење система јавних набавки, пружа стручну помоћ наручиоцима и понуђачима, доприноси стварању услова за економичну, ефикасну и транспарентну употребу јавних средстава у поступку јавне набавке.

На рад и организацију Канцеларије за јавне набавке примењују се прописи о државној управи, ако Законом о јавним набавкама (Службени гласник РС“ број 91/19) није другачије одређено.

 

Канцеларија за јавне набавке обавља следеће послове:

  1. припрема стратегију развоја и унапређења јавних набавки у Републици Србији;
  2. спроводи мониторинг над применом прописа о јавним набавкама и припрема годишњи извештај о спроведеном мониторингу;
  3. подноси захтев за покретање прекршајног поступка за прекршаје прописане овим законом, подноси захтев за заштиту права и иницира спровођење других одговарајућих поступака пред надлежним органима када на основу мониторинга уочи неправилности у примени прописа о јавним набавкама;
  4. учествује у изради закона и других прописа у области јавних набавки и доноси подзаконске акте у области јавних набавки;
  5. даје мишљења о примени одредаба овог закона и других прописа у области јавних набавки;
  6. пружа стручну помоћ, припрема смернице, приручнике, као и друге публикације у области јавних набавки и стара се да буду једнако доступни наручиоцима и привредним субјектима без накнаде;
  7. прикупља статистичке и друге податке о спроведеним поступцима, закљученим уговорима о јавним набавкама и припрема посебан годишњи извештај о јавним набавкама;
  8. прописује поступак и услове за стицање сертификата за службеника за јавне набавке и води регистар службеника за јавне набавке;
  9. управља Порталом јавних набавки;
  10. предузима потребне активности у вези са преговорима о приступању Европској унији, у области јавних набавки;
  11. сарађује са домаћим и страним институцијама и стручњацима из области јавних набавки у циљу унапређења система јавних набавки;
  12. сарађује са другим државним органима и организацијама, органима територијалне аутономије и локалне самоуправе;
  13. обавља друге послове, у складу са законом.
The development of this website was made possible by the support of the Project: EuropeAid/137117/IH/SER/RS, Support for further improvement of Public Procurement system in Serbia, IPA 2013.

Razvoj ovog sajta omogućen je uz podršku Projekta: EuropeAid/137117/IH/SER/RS, Podrška daljem unapređenju sistema javnih nabavki u Srbiji, IPA 2013